2009. július 25., szombat

Helyettesítés

Múlt pénteken Reni hazament 2 hétre, és megadta 2 családnak a számom, ahol időnként szokott vigyázni a gyerekekre, hátha kellene nekik bébiszitter, amíg ő otthon van. Őszintén szólva azt hittem, hogy csak akkor hívnak, ha minden kötél szakad, hiszen mégis Renit ismerik ők is, a gyerekek is, és ha ő nincs itt, akkor kétszer is meggondolják, menjenek-e valahova. Csupán 2 hétről van szó. Meglepődtem, amikor pénteken este csörgött a telefon, és az egyik anyuka az iránt érdeklődött, másnap este tudnék-e vigyázni a gyerekekre. Persze, hogy tudtam.
Kicsit féltem, mert nem tudtam, hány gyerek van. Valahogy azt éreztem, hogy ez a 3 gyerekes család, és tényleg. Egyszer Reni mesélte, hogy volt olyan este, amikor a legnagyobb úgy túlpörgött, hogy meg kellett mosni hideg vízzel az arcát. Ajaj...:)
Azt az eligazítást kaptam a szülőktől, hogy a gyerekek majd szólnak, ha álmosak, és menni akarnak aludni. Meg is lepődtem rendesen, de nem az én dolgom. A kislány (4 éves) tényleg szólt viszonylag időben. Viszonylag, mert talán kicsivel elmúlt este 9. Szerintem egy 4 évesnek ez igen késő, de ha azt mondták, szól, akkor meg kellett várnom. Az 5 év körüli és a 7 év körüli fiú még megnézte néhány focimeccs összefoglalóját, majd 10.30 körül a nagyobb is elvánszorgott aludni. Az 5 évesnek nem akart leragadni a szeme. Az esti műsorok közül a pankrációt választotta. Klassz. Nem sokkal éjfél előtt megkérdeztem, biztosan nem álmos-e, hiszen mindjárt éjfél. Valószínűleg az éjfél szó volt sokkoló számára, hiszen azonnal felpattant, kikapcsolta a tévét, és ment aludni.:)
A héten újabb telefont kaptam az anyukától, hogy szombaton ráérnék-e megint vigyázni a gyerkőcökre. Naná.:) Éppen vacsoráztak a gyerekek, és mielőtt a szülők kiléptek az ajtón, elmondták a tegnapra vonatkozó szabályokat: a fiúk kimehetnek még játszani a parkba, de este 8-kor be kell jönni, 9-kor pedig lefekvés. Nehezményezték, de elfogadták. Amikor eljött a 8 óra, elkezdtem aggódni, hogyan fogom behozni a fiúkat, miközben a lakáson belül egy 4 éves testi épségére kell vigyáznom. Szerencsére megoldódott a probléma, 8 után pár perccel egymás után érkeztek a srácok. A nagy a tévé elé, a kicsik az ugrálóvárba mentek, és legnagyobb meglepetésemre 9-kor a nagy kikapcsolta a tévét, kijött az udvarba, és közölte az öccsével meg a húgával, hogy lefekvés. Zokszó nélkül elhagyták az ugrálóvárat, és mentek átöltözni. Csak lestem. 9.30-ra már mindenki a saját szobájában várta az álommanókat. Amikor mondtam a hazaérkező szülőknek, hogy 9-kor maguktól mentek a gyerekek aludni, az anyuka cinkosan rámnézett, hogy nyugodtan megmondhatom az igazat.:) Hallottam, amikor meglepetten adta tovább az információt a férjének, miszerint a fiúk 8-kor bejöttek, 9-kor pedig mentek aludni.:)
Reni jövő héten hazajön, én meg fájó szívvel adom vissza őket. Én csak a helyettesítő gyerekőr vagyok.:)

2 megjegyzés:

  1. különleges hatalmad van, nem vitás... :D hm... mire kellene használnunk ezt az erőt? :D:D:D vállalsz majd itthon is gyerekőrzést? ;) -mitzi-

    VálaszTörlés